:')

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 20 November 2011

7 Hari Mencintaiku

Salam cik bloggie !

Ehem , harap maklum yeee title entry kita hari nie berkaitan dgn novel .yew novel 7 Hari Mencintaiku , korang pernah baca tak ? ala yg cover dia pink-2 kemain tuh , yg muka surat dia ada 1049 helai tuh , yg tebal kemain tuh ! hihi pecah rekod ! booom ! ain berjaya habis kan buku nie dalam masa 4 hari jea ! *hebat kan ? -.-' nampak sgt takde benda nak buat kat rumah , boring kemain sampai novel tebal tuh boleh habis dalam masa singkat mcm tuh ! selalunya , kalau buku tebal kemain tuh ain boleh habis kan dalam masa SEBULAN ! haha -.-' lama sungguh ! 


Muka depan


Muka belakang

hihi novel nie jugak , telah membuat kan ain mengalirkan airmata ! :'( huhu sedih kemain ! meh nak share sikit sinopsis untuk tontonan korang semua (:

Khuzairi dalam diam mencintai gadis bernama Mia Adriana .cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yg setia .namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tidak pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian untuk memilikinya .

"Kau ni memang dasar jantan tak sedar diri tau .kau memang saja nak cari pasal dgn aku kan ? hei khuzairi kau dengar sini .kau tu budak kampung yg tak sedar diri ! tapi ada hati nak kahwin dgn anak org kaya ! sedar-2 kan lah diri kau tu .kau tak layak langsung nak berdamping dgn aku lah .kau nak aku bawak cermin ke suluhkan muka kau .buat tak reti bahasalah pulak .aku harap lepas nie kau akan ingat kata-2 aku nie sampai mati ! so apa kata kau berambus skrg ! kau pergi balik jaga kambing-2 kau sb kat situ baru betul tempat kau !"

Aduhai ! angkuh sungguh kata-2 nya .bungkam seketika khuzairi mendengarnya .jauh disudut hati dia mula bertanya , sampai bila dia mampu untuk terus menahan makian dan hinaan yg dilemparkan oleh gadis ini ? sudah lalikah telinganya ? sudah matikah perasaanya ? tidak ke dia kecewa ? tidakkah dia terluka ? khuzairi mengangguk perlahan .

"Ya , aku juga manusia biasa , aku ada hati dan perasaan , tp aku tidak mampu untuk berbuat apa-2 , demi satu amanah aku harus menelannya , demi satu amanah aku harus terus bersabar .....

Amanah ? amanah siapa yg digenggam oleh khuzairi itu , sehingga dia sanggup mengheret dirinya ke kancah derita ?

Lupakah Mia Adriana , hidup ini bagaikan putaran roda , satu waktu keangkuhan dan kesombongan itu akan memamah dirinya sendiri .berdoalah , di kala keinsafan menjelma nanti , cinta lelaki bernama khuzairi ini belum terpadam lagi buat dirinya .

Alahai , sweet kemain lah lelaki nie ! ada lagi ke lelaki mcm khuzairi dalam dunia nie ? hm berfikir sejenak ! -______- tink ! insyaAllah ada (: 

"Ehem kalau bolehkan , ain nak future husband ain nnt , nak mcm khuzairi nie !"

haha berangan lah hang ! T_T InsyaAllah , perempuan yg baik , untuk lelaki yg baik kan kan ? ok DONE ! hihi have fun yew dgn entry panjang berjelar KALI NIE

Sekian terima kasih (:

No comments:

Post a Comment